12 december 2015

Det spöööökar i kyrkan

Idag tog vi en promenad och när vi närmade oss kyrkan ville jag titta om det var färdigarbetat med fönstret. Vi tittade mot fönstret och konstaterade att ja det ser ju klart ut och så fick vi syn på en spännande gravsten precis runt hörnet. Vi gick närmare. Då. Knack, knack. Tyst.

Jag tittade mig runt och såg frågande på min sambo. Vi skojade att det kanske är någon som är instängd. När vi läst på graven och ska gå hör vi det igen. Knack, knack. Vi klev ut en bit från kyrkan och jag tittade längs taket och såg ett litet, litet fönster....med en mager hand som sträcker två fingrar mot rutan. Knack, knack!

Då blev jag darrig i benen och studsade till rejält! Men när jag fortsatte titta så såg jag att det var en talgoxe. Stackarn! Han hamrade på fönstret om igen men kunde inte komma ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar