02 december 2012

Julkakstävlingen i Kjula

I lördags var det julkakstävling i Kjula. Jag gillar kakor så både jag och sambon ställde upp. Det roliga med den här tävlingen var att man fick fika på alla bidrag efteråt. :) Mums!

Jag ville göra en ingefärskaka med choklad på och jag gav mig i kast med nytt recept och lite modifikationer. Så i ärlighetens namn - den blev inte så god som jag hade tänkt. Tur att jag inte hann provsmaka innan tävlingen... Då hade jag backat. Om jag bakar nåt till jul återgår jag till min gamla favorit med choklad, choklad, choklad och lingon. Förutsatt att jag hittar lingon i mataffären.

Men åter till tävlingen!
Det var åtta bidrag och mycket folk i Mötesplats Kjula Tallgläntan.


Alla kakor såg mumsiga ut och de vi provade smakade fint. Vinnaren blev den med choklad och vitt och rosa uppepå, som är på övre bilden, bakad av Elin Johansson. Det var inspirerande att prova olika kakor som jag aldrig provat förut. Jag ville hem och baka på en gång.


3 kommentarer:

  1. bättre lycka nästa år :)

    SvaraRadera
  2. Det där såg ju smaskigt ut!! Synd att du inte blev helt nöjd med din kaka. Jag gillar choklad, så hoppas din choklad med lingon blir god till jul;)
    Hälsn Åsa

    SvaraRadera
  3. Tack anonym. Ja det vore kul att vara med nästa år också så man får fika sen. :-D
    Tack Åsa. Choklad är svårt att bli missnöjd med ju!

    SvaraRadera