24 april 2013

Kultur och knutpunkt i Kjula?

Det blev ett väldigt intressant möte med Kafjärdens kultur- och biblioteksförening! Nya tips för mig att upptäcka och roliga idéer som bubblar i föreningen.

Tipsen för vad jag kan upptäcka ploppar upp vart efter jag gör just det. Den tanke som jag delar med en av damerna är den som handlar om knutpunkt för information. I dagens samhälle där många av oss som bor i Kjula inte promenerar förbi en faktisk anslagstavla varje vecka saknas någon slags virtuell sådan.

Ja! Jag saknar en sådan! När jag vill veta vad som är på gång får jag snoka och spana och lusläsa på flera olika ställen. Många föreningar i Kjula har inte heller en hemsida eller så är det en hemsida som är svårnavigerad och sällan upppdateras. Och som nyinflyttad kanske jag inte ens vet vad alla föreningar heter!

Kjulas föreningar, visst vore det väl finnemang med ett samarbete på något sätt?

Jag vet inte vad som blir sagt på årsmötet men jag vet att jag ska bli medlem. För jag är en föreningsmänniska.

Och om mina små kunskaper om att skriva i bloggformat behövs så ställer jag upp.

Trevlig kväll!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar