18 december 2013

Rucklet på Kyrkvägen

Ni som bor i Kjula vet säkert vad jag menar när jag skriver rucklet på Kyrkvägen. Den där lilla ladan som sett allmänt gisten ut och som ett gömställe för barn som vill tjuvstrumpa och sånt. Några av er som läser denna blogg kanske varit i Kjula och sett byggnaden.I lördags när vi cyklade runt i Kjula såg vi att ladan har börjat rivas!

Rucklet

Rucklet ligger mellan skolan och 50-skyltarna.

Väggar och takpannor är borta
En del växtlighet är nertaget runt om huset också så det är redan nu en helt annan utsikt.

Inuti ladan
Självklart kikade jag lite på hur det såg ut inuti, men jag klev inte in under taket. Vill inte dö på kuppen. Det var lite brädlappar, halm och skräp.

Skräp...
Jag fick syn på ett hörn med ölburkar och flaskor som omgavs av lite ciggis-paket och jordnötspåsar. Så det har nog varit ett gömsle för ungar som vill tjuvstrumpa och lite sånt.

Det händer alltid något i Kjula!

Tack och hej, leverpastej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar