13 januari 2013

Skidentusiasten i mig...

ville se spåren vid Tallstugan som är Kjula IF:s knutpunkt vid spåren i skogen. Det har ju varit si och så med vintervädret sedan, hmm dagarna innan nyår, en tid men enligt rapporter på skidspår.se så skulle de gå att åka elljusspåret i Kjula i alla fall. Idag var jag så nyfiken att jag bara var tvungen att åka dit med sambon och gå runt och spana hur spåren såg ut.

Det var mer snö än när vi var där sist så snön som föll blev kvar där men försvann på andra ställen i Kjula. På ett par ställen var det isiga spår men bara en skyla snö. Men det gick helt klart att åka runt för under tiden vi gick ett varv var det skidlöpare som körde minst två varv.

Jag tog en bild på slutet av spåret men innan man kommer till korsningen där man både kommer och går så att säga. Titta och döm själva vad ni tycker.
Elljusspåret vid Tallstugan i Kjula
Nu hoppas jag att det får vara kallt och att det snöar på ordentligt! Jag vill åka skidor nästa helg!

P.s vi åkte förbi isbanan vid Kungsvallen och den såg bra ut den med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar