02 januari 2013

Vad skrev jag om 2012?


Här kommer en sammanställning av 2012 här på Kjulaklotter.

I juli startade jag denna blogg och begav mig bland annat till åsen där jag tittade på fornlämningar och blommande gräs. Små söta blåklockor i skuggan av en sten.



Augusti och skördemånad. Jag hittade både svamp och hallon. Mums! Jag gjorde en (sub)urban exploring och upptäckte Kjulas nedlagda Minigolf. Det blev ett rätt populärt inlägg.




September blev en månad full av aktiviteter och evenemang. Dragracing, Kjuladagen, Höstmarknad. Jag började med månadsdokumenteringen i Kjula och att fotografera djur i Kjula. Enligt Google analytics var besöken 73 i september.



Oktober blev en vacker månad. Jag och fåren tampades om ljungen i lådan. Jag planterade, de gnagde på den och drog upp den ur lådan. Om och om igen.


I oktober var besöken 117 stycken enligt Google analytics.

I november blev det grått. Jag upptäckte att den risiga och nedlagda Minigolfen i Kjula har en skylt kvar på sne'kvart. Jag hittade en LP-skiva vars omslagsbild är tagen på flygplatsen här. Det försvann en 50-skylt och det var dags att provbaka kakor till kaktävling. Bloggen fick positiv uppmärksamhet på twitter av Eskilstunas turistbyrå och sedan ringde Eskilstunakuriren och ville ställa lite frågor. Besöken ökade! November landade på 281 besök! Den första snön som låg kvar kom i slutet av månaden.




December i Kjula blev en lugn månad. Vi var med i kakbakstävlingen. På julafton var vi i kyrkan och på kvällen kom tomten förbi. Tomten hade hört att fåren ätit upp mina växter och därför hade tomten med en fårskinnsfäll. Besöken här på bloggen landade på 214 stycken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar