14 februari 2013

En sparktur

Vi fick låna en gammal sned spark häromveckan och i söndags tog jag en premiärtur. Det var alldeles ypperligt sparkföre. Eftersom den är lite sned så drar den iväg åt höger när man sparkar med vänster så det blev ett rejält motionspass för högerbenet. Det är en bra sparkväg om man ger sig iväg bortåt skogen från vårt hus. Små backar upp och ner. Nerförsbackar är ljuvliga på spark!

Hoppas att du har överseende med kvaliteten. Mobilen tyckte att det var ett dokument jag fotograferade så ljusmätningen gick och sov eller nåt.... Så jag försökte justera upp bilden lite efteråt....

Det var skönt ute. Bara ett par minusgrader och vindstilla. Det får gärna bli soligt väder igen.

Brukar du åka spark?

3 kommentarer:

  1. Såg ett par igår som sparkade sig förbi här och jag tänkte då att det var år o dar sen jag själv använde en spark. Hade en som barn, men nu skulle det faktiskt vara kul att prova på det igen:-D
    Hälsn Åsa

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! Vi hade en spark när min Pappa bodde i Näshulta. Jag tyckte det var kul att åka spark eftersom man gjorde det förr i tiden.

    (åååå hatar capstha koden man måste skriva in jag ser ALDRIG vad det står och måste skriva in mijoner ggr innan kommentaren godkänns)

    SvaraRadera
  3. Åsa, jag hoppas att du hann prova spark innan det smälte bort.
    Michis! Du kom ju inte hit och åkte spark! :(

    SvaraRadera