04 juli 2013

Kungsparken i Kjula

Jag tog en promenad i Kjula och svängde in i Kungsparken. En fin plats i sig med utsikt tack vare att den norra änden ligger som på toppen av en liten backe. Det som saknas är en bänk eller två att slå sig ner på. Jag som är ung och rask som mormor skulle säga kan huka mig ner och sätta mig på kanten till en rabatt...

Såhär ser det ut.
Kungsparken i Kjula med blicken mot söder
Här satt jag.
Rabatt?
Vad är det för växt kanske du undrar? Det är tussilago som i denna skepnad gör att man ser varför den heter hästhov.

Hästhov - Tussilago farfara
Nog kunde väl rabatten innehålla lite mer växter? Strandtrift kanske som kan växa på berghällar och i sand samt är torktåliga? Kärleksört? Kom igen Eskilstuna kommun använd er fantasi och gör en ansträngning även i Kjula!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar