02 september 2013

Kjula och tältmysteriet del 2

En bloggläsare hade varit ute i skogen men inte sett tältet och skräpet. Jag blev lite hoppfull att det var någon som rensat undan efter sig men icke....

En bit in på vägen mot Rosendal är det en Y-korsning med en liten triangel i och lagom plats för en bil att ställa sig på. Mellan den korsningen och det öppna fältet och typ rakt in i skogen står den övergivna tältet. När jag jämför detta med en kartbild hittar jag ingen annan plats än den jag klämt in nu. Från eniro.

Jag gick in i skogen rakt in från korsningen och en bit såg det ut som att jag följde en forna skogsavverkningsväg eller liknande. Sedan fick jag svänga åt fältet till och strosa lite hit och dit för att hitta rätt djurstig. Innan jag kom fram till tältet gick jag förbi en stubbe som var ovanligt hög och hade gluggar som fick mig att tänka på sagor och Galavanter. Alltså stubben är norr om tältet. Tältet är rätt nära fältet. Tittar man på bilden är det fältet som skymtar ljust genom träden i övre vänstra hörnet.





Så närmare vägen står det risiga tältet.

Övergivet tält.
Mobilen tog inte bättre bild än så. Tråkigt men det syns ju ändå vad det är. För övrigt tycker jag det är en halvknaisg plats att tälta på. Jag gick förbi en större, öppen och rätt platt yta. I en skog kan väl inte en sådan yta vara särskilt blåsig. Jag har tältat i norska fjällen och där blåste det... Inte ska man väl heller ställa upp tält i en liten svacka om man vill försöka undvika blött golv.

Skräpet.
Skräpet
Det gröna i överkanten av bilden är partytutan. Det finns också matburk från Chop-chop, läskmugg, cigarettpaket, påse från Doc Morris. Mobilen var fortfarande inte med på banan.

Blä på den eller de som bara dumpar sin skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar