01 januari 2014

Kjulaklotter 2013

Hej!
Här är en liten sammanfattning av vad som hänt här på Kjulaklotter. Utifrån besöksstatistiken så hade april ett rejält högtryck. Jag bläddrade igenom inläggen och ser att det vid påsk låg snödrivor kvar! Herre jistanes. Vintern började ju aldrig i slutet av 2013. Det känns mindre kul. Vi köpte skidor förra året men det blev ingen åkning den här vintersäsongen. I alla fall inte på 2013.

Augusti var en härlig månad! Det var ett geocaching-event under hela månaden som gjorde att jag gav mig ut på utflykter varje dag. En del av dessa dök upp här på bloggen och andra dök upp på instagram. Jag fotade den långbarrade tallen i Kungsparken och fotodokumentationen rullade på. En annan sak jag upptäckte när jag var ute i naturen var att det finns en hel del skräp dumpat lite överallt.  En skräpig grej som ledde till en bildserie och en del samtal i kommentarsfältet är Tältmysteriet. En idé som väcktes då och fortfarande puttrar är att försöka anordna något "städa i naturen-evenemang". Skulle du vilja vara med?

4 juli twittrade jag om den fula rabatten i Kungsparken och fick svar från kommunen att den rabatten skulle åtgärdas tidig höst. Läs här. Icke sa Nicke.

Kafjärdens församling började bygga och slutförde också bygget av sin förskola.

Ja det var kortfattat några händelser jag minns från Kjula och Kjulaklotter.

Vad minns du?

Besöksstatistik enligt google analytics:
januari 152 besök
februari 121 besök
mars 86 besök
April 269 besök
maj 231 besök
juni 241 besök
juli 185 besök
augusti 247 besök
september 231 besök
oktober 193 besök
november 140 besök
december 129 besök

2 kommentarer:

  1. Jag vill vara med på "städa i naturen-evenemang". Jag kan nog "tvinga" med frun och barnen oxå... :-) Hör av dig om del blir av.
    Mvh
    Grannen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad kul! Det blir ju alldeles segt att göra det ensam. Vi hörs!

      Radera