25 november 2012

Ett halvår senare

Hej!
Nu har vi bott i Kjula i ett drygt halvår. Våren rusade förbi men jag hann plocka gullvivor på tomten och sniffa på den goda doften. Vilken himla lyx att det växer gullvivor på tomten! Jag saknade naturen när jag bodde inne i Eskilstuna.

Sedan kom sommaren och de vilda fåren. Inflyttningsfest och grillning. Det bästa med att bo just här där vi bort är att det är lugnt och fridfullt. Jag saknar inte bussen som brummade förbi flera gånger om dagen inne i stan och som gjorde att väggen skakade. Det enda som stört här är de vilda fåren som knatat runt och gnagt av allt levande i rabatterna. Turligt nog så hade vi inte storplanterat något denna säsong ändå.

Nu när hösten är här och naturen gått i vila är det mest en fråga om när sjutton vintern tänker komma.... Vi har haft ett par tre nätter med frost och sen har det varit plusgrader för hela slanten. Hur blir det att bo vid enskild väg när det börjar snöa? Hur kallt blir vårt lilla hus? Det återstår att se. Nu ska jag fundera ut vad jag ska baka till julkakbakstävlingen här i Kjula.

Hejs!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar