29 november 2012

Sett i tidningen...


Idag mötte jag en stor bild i tidningen där ordet Kjula lyste upp. Och så min nuna. Om du precis hittar hit så kanske du upptäcker att jag bloggat sedan augusti och kanske tittar du i högerspalten och ser etiketterna Djur i Kjula och Frågan. För en tid sedan ställde jag frågan om vilken favoritplats du har i Kjula och varför. Jag är fortfarande nyfiken på det så lämna gärna en kommentar.
På lördag är det dags för fotodokumentation igen. Första lördagen varje månad tar jag kort på tre ställen i Kjula. Du hittar de tidiga månaderna i högerspalten under etiketten som nämner Kjula månadsvis.
Över till dagens väder: snö på backen.




 Tillägg 16:29 29 november
I papperstidningen heter artikeln Klotter som väcker gillande. På Eskilstunakurirens webbsida heter artikeln Annas blogg sätter Kjula på kartan och det står lite mindre där. Jag klämmer in källhänvisning i sin helhet i slutet av inlägget för webbsidans version. Där är det en annan bild också.:) En där det nästan ser ut som jag har skrattgrop. Hur nu det går till.
faksimil från ekuriren.se


Braf, Torsten. Annas blogg sätter Kjula på kartan. Eskilstunakuriren. 2012-11-29. URL:http://ekuriren.se/nyheter/2.3768/1.1623163-annas-blogg-satter-kjula-pa-kartan. Accessed: 2012-11-29. (Archived by WebCite® at http://www.webcitation.org/6CXUnyixa)

3 kommentarer:

  1. Min favoritplats är LÄTT Sofiebergskullen! Dit går jag så fort jag behöver tänka, promenera, rensa tankarna eller bara vara ifred!

    SvaraRadera
  2. Läste Kuriren idag och blev nyfiken på din blogg och var ju då tvungen att gå direkt in och kolla:)Nu har jag läst allting från början och tycker det var en trevlig lässtund och vilka fina bilder du tar.Självklart kommer jag forsätta läsa bloggen, kul när man själv bor här i Kjula:)
    Hälsn Åsa

    SvaraRadera
  3. Vad roligt Charlotte! Jag gillar Sofiebergskullen jag med! Det känns som en oas med den maffiga utsikten och den annorlunda naturen.

    Åsa, tack så mycket och välkommen tillbaka. Kul att du lämnade en kommentar.

    SvaraRadera