05 augusti 2013

Kjula augusti 2013

Hej! Nu har jag gjort min fotodoku en gång i månaden i ett helt år. Om du är nyfiken så använder du etiketten Kjula månadsvis för att bläddra bakåt i arkivet. Men innan du gör det ska du väl kolla på bilderna för augusti månad.

Eftersom jag gillar symmetri och hela serier så är jag glad att jag höll ut med de tre motiven jag valde i september 2012. Visst, de är inte de mest spännande bilderna men det är en dokumentation jag gjort och inte en fräsigt konstverk som var tänkt att vara nyskapande. Eftersom jag utgick från att jag skulle göra dokumentationen på lördag förmiddag så är det väl kanske helt logiskt att bilderna som är tagna just den tiden är folktomma. Några gånger har jag fått göra dokumentationen på en annan veckodag och vid annat klockslag och då har det poppat upp lite folk.

Nog om det nu. Här är bilderna!

Korset i Kjula i augusti 2013
Renfanan blommar och åkern är nu i mogen/torr färg.

Affären i Kjula i augustisol
Kyrkan i augusti 2013
Det var originalmotiven.

Kyrkan från hörnet av kyrkogården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar